.

.

            BZSZ ogłasza NABÓR do SZKÓŁ              BZSZ ogłasza NABÓR do SZKÓŁ

Jestem Szefową

      12 września 2012 roku, w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie "Jestem Szefową". Aż 360 uczennic szkół ponadgimnazjalnych zgłosiło się do udziału w III edycji konkursu "Jestem Szefową" organizowanego przez Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, Agnieszkę Kozłowską-Rajewicz we współpracy z Minister Edukacji Narodowej, Krystyną Szumilas. - Zainteresowanie konkursem "Jestem Szefową" udowadnia, że w Polsce jest wiele dziewcząt z wielkimi marzeniami, ale też niezwykłymi umiejętnościami i talentami, z determinacją i konsekwencją w działaniu - mówiła podczas otwarcia gali minister Szumilas. Dodała, że odkrywanie talentów nie jest możliwe bez wsparcia nauczycieli i rodziców, których roli nie można przecenić. Zadaniem uczestniczek konkursu było wyobrazić sobie siebie w roli szefowej, opisać swoją wizję tego co chcą osiągnąć, wyjaśnić czy to, że są kobietami ma wpływ na sprawowanie władzy czy pełnienie innych ważnych życiowych ról. Kapituła konkursu, w skład której wchodzili liderzy i liderki polskiej sceny politycznej i gospodarczej wybrała finałową grupę 20 dziewcząt, które ich zdaniem mają największy potencjał przywódczy. Wyróżnienie od Minister Edukacji Narodowej odebrała Justyna Ryba z Technikum Hotelarskiego w Ustrzykach Dolnych za esej pt. "Moja mała wizja". Opiekunem literackim uczennicy była Agnieszka Wołoszczak, nauczyciel BZSZ. W nawiązaniu do powyższego przedsięwzięcia w listopadzie 2015 roku otrzymałam zaproszenie do Warszawy na cykl szkoleń, adresowanych do nauczycieli, rodziców i finalistek konkursu "Jestem Szefową". "Niczego nie możesz ludzi nauczyć, możesz tylko pomóc im to odkryć" słowami Galileusza rozpoczęto program szkoleniowy, przygotowany przez Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania i wykonawcy, Grupy Olsztyńskiej Szkoły Biznesu. Priorytetowym celem spotkań było skupienie uwagi na rozwoju kompetencji liderskich poprzez zajęcia interaktywne i warsztaty prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów. Zagadnienia poruszane na zajęciach uporządkowano według trzech modułów: " Moduł 1: rozpoznawanie naturalnych liderek, kategorie i potrzeby liderek, praca indywidualna z młodą liderką, dobre praktyki ukierunkowania przywództwa dziewcząt, " Moduł 2: rozróżnienie między naturalnym przywództwem a potrzebą dominacji, umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, zarządzanie emocjami, " Moduł 3: wychowanie do równości w perspektywie rodziców i nauczycieli, kształtowanie postaw wychowawczych wobec równości płci, zaangażowanie rodziców i nauczycieli w edukację w zakresie równości płci. Zafascynowana tematyką projektu chętnie wzięłam udział w warsztatach prowadzonych przez Bożenę Ziomek oraz Dagmarę Gemechu. Na początku spotkania ustaliliśmy "kontrakt", uwzględniający zasady naszej współpracy. Na uwagę zasługuje bardzo profesjonalne podejście do realizacji tematyki zajęć, wykorzystanie nowatorskich metod i technik pracy. Prowadzące często zadawały nam pytania otwarte, konkretyzowały wypowiedzi, pogłębiając naszą wiedzę, aktywnie słuchały oraz wspierały. Dzięki wyjątkowej grupie osób, które przybyły na szkolenie z różnych zakątków Polski, opracowaliśmy trafne narzędzia, które na pewno każdy z nas wykorzysta w pracy z "LIDERKĄ". Niewątpliwie istotne w zakresie współpracy i relacji z e społecznością uczniowską będą udostępnione nam narzędzia coachingowe . Z mojego punktu widzenia udział w warsztatach był ciekawym doświadczeniem, a zdobyta wiedza - bezcenna. Bardzo chciałabym podziękować Pani Magdalenie Okoniewskiej za pomoc i wspaniałą współpracę jako koordynatora całego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że mila atmosfera podczas spotkań oraz efekty naszej pracy, zainspirują organizatorów do organizacji kolejnych szkoleń. Być może spotkamy się w takim składzie za rok


Agnieszka Wołoszczak